Počas noci na severe naďalej intenzívne snežilo. Na Kysuciach sa výška snehu aktuálne pohybuje aj cez 60 centimetrov. Počas noci však fúkal aj extrémny vietor. Ten komplikoval situáciu v Doprave, no hlásené boli viaceré cesty, ktoré boli neprejazdné kvôli vyvrátenym stromom.
Najsilnejší vietor fúkal pod Tatrami. V Poprade, na stanici Gánovce dosiahol náraz vetra medzi 4:00 až 7:00 až 147,7 km/h ! Táto hodnota je naozaj extrémna, keďže voľný pohyb osôb bol komplikovaný už pri rýchlosti 100 km/h. V nárazoch tak sila vetra v Poprade dosahovala silu orkánu. Išlo jednoznačne o suchý padavý vietor, známy ako ,,bóra". Počas nárazu vetra totiž stúpla teplota a výrazne klesla vlhkosť vzduchu, čo vidno aj na priloženom grafe. Na priloženej tabuľke môžte pozorovať až dva časy s nárazom vetra 41 m/s (147,7 km/h). Silno fúkalo aj v Bratislave. V Ivanke bol zaznamenaný náraz vetra o sile 97,3 km/h (27 m/s).
V prvom prípade išlo o klasický náraz západného vetra, v druhom išlo už o takzvanú bóru. Počas druhého prípadu medzi 6:00 a 7:00 sa vietor zmenil zo západného na severozápadný. Prechádzal cez hrebeň Tatier a na juhovýchodnej strane sa výrazne vysušoval, čo videlo ku klesaniu vlhkosti, nárastu rýchlosti vetra a k zvýšeniu teploty.
Silný vietor spôsoboval vážne komplikácie v železničnej doprave. Veľký počet vlakov na území Slovenska aktuálne mešká, pričom niektoré aj viac ako 300 minút. Najhoršie situácia je pod Tatrami, kde bola počas noci prerušená doprava a vlaky tam aktuálne naberajú 10 až 150 minútové meškanie. ,,Prerušenie dopravy na tomto úseku spôsobil v nočných hodinách náraz vlaku EN 442 Bohemia do spadnutého stromu, v dôsledku čoho bolo značne poškodené trolejové vedenie na 1. aj 2. traťovej koľaji." informoval portál Slovakrail.sk. Pod Tatrami však naďalej intenzívne sneží a leží tam už približne 40 centimetrov snehu. Aktuálne vlaky stále naberajú meškanie, kvôli nutnosti použitia dieselových lokomotív, keďže trakčné vedenie je absolútne nepoužiteľné.
aktuálne meškania vlakov
V mnohých oblastiach naďalej fúka vietor a neprejazdné sú hlásené stále nové a nové úseky. Neprejazdná je aj trať zo Štrby na Štrbské pleso, či úsek Kráľová Lehota - Východná. Vietor by popoludní mal začať ustávať, no dovtedy treba rátať s komplikáciami. Mnohí sa aktuálne pýtate, či v Tatrách nepadajú stromy ako tomu bolo v roku 2004. Obavy sú v tomto prípade na mieste a kalamita je možná. Pravdepodobne však nebude v takom rozsahu ako tá pre 12-timi rokmi.