Keď cestujúci nastúpili do lietadla, tak vedeli, že ich čaká dlhý let. Netušili však, že sa ich doba predĺži dvojnásobne a v lietadla strávia 28 hodín. Na vine bolo nepriaznivé počasie.
Cestujúci na palube letu Cathay Pacific CX883 z Los Angeles do Hongkongu 4. augusta zažili poriadnu skúšku trpezlivosti. Let, ktorý mal trvať približne 13,5 hodiny, sa nakoniec zmenil na 28-hodinovú odyseu.
Lietadlo odštartovalo z Los Angeles o 07:55 UTC a po 13 hodinách letu sa blížilo k Hongkongu. V tom čase však mesto zasiahlo extrémne nepriaznivé počasie – platilo tzv. Black warning, čo znamená, že sa očakáva viac ako 70 mm zrážok za hodinu. Posádka prerušila priblíženie a rozhodla sa pre odklon do Taipei, uvádza web Flightradar24.
Stroj pristál v Taipei po 15 hodinách a 33 minútach letu, čo je pri zlých poveternostných podmienkach bežný postup. Neobvyklé však bolo, že cestujúcich po pristátí nepustili z lietadla.
Počas približne desiatich a pol hodiny stáli na vzdialených stojiskách letiska – najprv na severe a neskôr na juhu areálu – bez možnosti vystúpiť. Letecká spoločnosť verejne neuviedla dôvod, prečo museli pasažieri zostať na palube.
Až nasledujúci deň o 10:00 UTC, keď sa počasie v Hongkongu zlepšilo, vyštartoval náhradný tím posádky s cestujúcimi na poslednú časť cesty.
Do cieľa dorazili o 11:27 UTC, čím sa celkový čas od odletu z Los Angeles natiahol na takmer 28 hodín.
Pre cestujúcich to bola náročná skúsenosť, ktorá ukázala, ako môžu extrémne poveternostné podmienky a prevádzkové rozhodnutia zásadne zmeniť aj bežný let.