Silné turbulencie spôsobilo počasie lietadlu, ktoré smerovalo z Londýna do Singapuru. Jeden človek pri nich zomrel, ďalší sú zranení.
Zlé počasie spôsobilo silné turbulencie stroju Boeing 777-300ER spoločnosti Singapore Airlines počas letu z Londýna do Singapuru. Počas tejto nešťastnej udalosti na palube zomrel jeden človek a niekoľkí ďalší sa zranili.
Údaje zo sledovania letu naznačujú, že dopravné lietadlo kleslo o 2000 m v priebehu niekoľkých minút po tom, čo preletolo Bengálsky záliv, kým núdzovo pristálo na letisku v Bangkoku. Vo Suvarnabhumi už na pasažierov a posádku čakali záchranné tímy. Singapurský minister dopravy Chee Hong Tat uviedol, že vláda poskytne cestujúcim a ich rodinám pomoc.
V lietadle bolo dokopy 211 pasažierov a 18 členov posádky.
„Singapore Airlines vyjadrujú svoju najúprimnejšiu sústrasť rodine zosnulého. Našou prioritou je poskytnúť všetku možnú pomoc všetkým cestujúcim a členom posádky, ktorí boli na palube lietadla,“ uviedli aerolinky.
Agentúre Reutzers priblížil to, čo sa na palube udialo 28-ročný študent Dzafran Azmir: „Lietadlo sa zrazu začalo nakláňať a triasť, takže som sa začal chystať na to, čo sa bude diať. Zrazu lietadlo výrazne kleslo, takže to všetkých tých, čo sedeli a neboli pripútaní, okamžite katapultovalo k stropu“.
„Niektorí ľudia narazili hlavou do batožinového priestoru a pretlačili ho, narazili do miest, kde sú svetlá a masky a prerazili ich,“ dodal.
Turbulencia je najčastejšie spôsobená lietadlom letiacim cez oblak, ale existuje aj turbulencia „čistého vzduchu“, ktorá nie je viditeľná na meteorologickom radare prúdového lietadla a ani sa nedá predpovedať.
„Zranenia spôsobené silnými turbulenciami sú v kontexte miliónov prevádzkovaných letov pomerne zriedkavé. Silné turbulencie však môžu byť dramatické a viesť k ťažkým zraneniam alebo, žiaľ, v tomto prípade k smrteľnému dôsledku," povedal pre BBC odborník na letectvo John Strickland.
Dodal, že letové posádky sú tiež vyškolené v tom, ako reagovať na turbulencie.
„Nie nadarmo letecké spoločnosti odporúčajú mať počas celého letu, či už dlhého alebo krátkeho, bezpečnostné pásy voľne zapnuté,“ hovorí Strickland.
Jeden z najnovších výskumov ukázal, že zmena klímy spôsobí, že v budúcnosti budú vážne turbulencie pravdepodobnejšie.